Bakalárska práca

Téma: Rýchle generátory georeliéfu
Školiteľ: RNDr. Peter Borovský

Cieľom tejto práce je urobiť prehľad metód na rýchle (real-time) generovanie georeliéfu, ktoré poskytujú vizuálne uspokojivé výsledky. Spadá sem široké spektrum metód, od využitia stochastických fraktálov, šumových funkcií, cez metódy ktoré spracúvajú externé dáta a užívateľov návrh, až po kvázi-fyzikálne heuristiky, ktoré narábajú so zjednodušenými modelmi fyzikálnych procesov. Presná fyzikálna simulácia je výpočtovo náročná, pričom v tomto prípade nezáleží na fyzikálnej korektnosti, pokiaľ vygenerovaný terén vyzerá dostatočne presvedčivo.

Súčasťou bakalárskej práce je aj implementácia vybraných metód, zlepšenie jednej existujúcej a jej porovnanie s existujúcimi, pričom pri implementácii dôraz je kladený na geometriu objektu a rýchlosť algoritmu, nie samotnú vizualizáciu.

Denník:
28.2.-6.3. - štúdium jazyka GLSL, písanie prehľadu problematiky
7.-13.3. - GLSL "Hello World" program ktorý korektne pripája shadery, podrobnejší návrh vlastnej metódy
14.-20.3. - multiplatformová optimalizácia aplikácie (načítavanie OpenGL extensions pre Linux), implementácia displacement mappingu s jednoduchým shaderom
21.-27.3. - dokončenie optimalizácie pre Linux (zatiaľ nefunkčné), prepísanie existujúceho kódu Diamond-Square algoritmu do GLSL, počítanie normál
28.3-3.4. - štúdium jazyka Texture Language na základe podkladov od školiteľa, implementácia Voronoiovho diagramu v GLSL a porovnanie s Texture Language
4.- 10.4. - štúdium literatúry "An introduction to parallel algorithms", skúmanie možností paralelizovania
11.-17.4 - implementácia Midpoint Displacement algoritmu v Texture Language
18. - 24.4. - implementácia Voronoiovho diagramu v GLSL, refaktorizácia existujúceho kódu, oddelenie generovacej funkcionality do samostatných tried, integrácia knižnice GLEW do aplikácie
25.4.-1.5. - bugfixes, štúdium teoretických modelov pre odhadovanie časovej zložitosti algoritmov
2.5.- 8.5. - implementácia Faulting Edge algoritmu, písanie textu
9.5.- 15.5. - implementácia Circles algoritmu a Diamond Square algoritmu v GLSL
16.5.- 22.5 - písanie textu
zoznam blogových príspevkov súvisiacich s bakalárkou