Ako už názov témy napovedá, mojou prácou je spraviť prehľad metód na rýchle generovanie zemského povrchu. Požiadavky na takéto algoritmy sú tieto:
- rýchlosť - mali by byť použiteľné v real-time aplikácii, napr. hre, leteckom simulátore, aplikácii kt. potrebuje krajinu do pozadia, no bolo by zbytočné ju modelovať ručne
- kontrola výsledku - užívateľ by mal mať pokiaľ možno intuitívny mechanizmus na kontrolovanie výsledku, no mal by byť odbremenený od úpravy zbytočných detailov
- vizuálna podobnosť reálnemu terénu - nie je nutné poznať fyzikálny proces akým terén vznikol, stačí pokiaľ sa podobá skutočnému terénu
Algoritmy a metódy, ktoré som si doteraz nazháňala, som si rozdelila do troch skupín:
- Procedurálne modelovanie : metódy založené na opakovaní a úprave nejakých náhodných operácií; na fraktáloch, šumových funkciách (napr. Diamond-square algoritmus, Perlinov šum...)
- Image-based modelovanie: metódy postavené na rozšírení užívateľom dodanej vzorky želaného terénu, sem by sa dali zaradiť aj metódy textúrnej syntézy; napr. práca vedcov z Georgia Tech
- Fyzikálne simulácie: zjednodušené modely fyzikálnych procesov ktoré vytvárajú krajinu (vrásnenie, erózia); napr. práca Bedřicha Beneša
Medzičasom som absolvovala dve prezentácie na Bakalárskom seminári, pre záujemcov ponúkam na stiahnutie:
- Druhá prezentácia (8.4.2010)
pozn. prvú prezentáciu doplním keď sa dostanem na svoj počítač
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára